23 July 2008

Syabas PAS!.Malaysiakini

PAS has earned my respect, i was never a PAS fan, had so much doubts of their actual political struggle in Malaysia. There are many like me out there i guess, but to an extent PAS has shown their sincerity with their partners in Pakatan.

"Sesiapa juga yang datang kepada kami untuk menawarkan jawatan ataupun menawarkan kedudukan yang menggiurkan, kita tidak akan terima. Kita ada prinsip, harga diri. Pimpinan PAS bukan boleh ditawarkan jawatan sedemikian," kata ketua Dewan Pemuda PAS, Salahuddin Ayub.

Mengulas lanjut perkara itu, beliau berkata: "Sama ada tawaran itu perdana menteri, menteri besar walau apa pun, kami tidak berminat untuk bincang tentangnya.


Kita ada mandat, kita ada tanggungjawab dan prinsip perjuangan. Kita boleh bincang tentang kepentingan negara," tambahnya dalam satu sidang akhbar mengenai pendirian rasmi Pemuda PAS dalam isu tersebut.

Likewise to the other partners in Pakatan, don't mess up at this stage, stay united and be true to yourself for the nation in particular.

No comments: